Система Orphus

Живемо за податками 2015 р., й боїмося податків 2017р.

 

У лютому місяці у Підгородному були прийняті податкові ставки, які мали діяти у 2016 р., але через те, що дані ставки не були своєчасно подані до податкові служби, Підгородне наразі сплачує податки за нормативом 2015 р. Нові ж діятимуть з 2017 року.

У липні місяці 2016 р. у депутатів міської ради Підгородного була можливість відкорегувати податкові ставки на 2017 р., але через недостатню кількість депутатських голосів на засіданні, сесія не відбулася й відповідно рішення не були прийняті.

Наступне засідання на тему внесення корегувань до податкових ставок на 2017 р. заплановане на грудень 2016 р.

Більшість населення вважає нові податки невиправдано високими, проте ця проблема стосується не лише міста Підгородного, а й усіх українців загалом. Фактично, із 2015 року в Україні триває робота над податковою реформою.

За ознакою легкості сплати податків Україна посідає 181-ше місце — третє найгірше місце у світі. Гірші рейтинги у Республіки Конго (182-ге місце) і Венесуели (183-тє місце). Кращі рейтинги у Чаду, Болівії, Гамбії, Центральноафриканської Республіки, Гвінеї, Мавританії, Сенегалу, Шрі Ланки, Ямайки, Камеруну.

Кількість податкових платежів в Україні за рік становить 135 платежів — і це найгірше місце у світі. Кращі позиції у Румунії (113 платежів), Ямайки (72 платежі), Шрі Ланки (71), Венесуели (70), Таджикистану (69), Сербії (66), Кот д’Івуару (62), Республіки Конго (61), Сенегалу (59).

Час для сплати податкових платежів в Україні (в годинах на рік) становить 657 годин — і це дев’ята найгірша позиція у світі. Гірші —  у Сенегалу (666 годин), Мавританії (696 годин), Чаду (732), Венесуели (864), Нігерії (938), В’єтнаму (941), Болівії (1080), Бразилії (2600). Кращі позиції у Камеруні, Еквадорі та Білорусі (по 654 години), Республіки Конго (606 годин), Пакистані (560 годин), Республіки Чехія (557), Центральноафриканської Республіки (504), Вірменії і Болгарії (500), Екваторіальної Гвінеї (492).

Отже, в Україні є над чим працювати.

У населених пунктах Дніпропетровського району сьогодні діють «старі» податки, затверджені у 2015 році.

 

Житлова нерухомість Адміністративно-побутові, фінансові будівлі Ресторани і бари, інші заклади харчування,  торгівільні центри, ринки Готелі, мотелі, туристичні бази Концертні зали, бойлерні, трансформаторні підстанції Господарські, присадибні будівлі Інші будівлі
Балівка 1% 0,7% 0,7% 0,2% 0,05% 0,7%
Волоське 1% 0,9% 0,7% 0,8% 0,2% 0,2% 0,9%
Горького 1% — фіз. особи, 2% — юр. особи 1% 1% 2% 1% 1,5%
Любимівка 0,2% 0,7% 0,05% 0,2%
Миколаївка 1% 0,02% 0,02% 0,02% 0,02% 0,02% 0,02%
Новомиколаївка 1% 1,5% 1,5% — заклади харчування, 1% — торгівельні 1,5% 1,5% 0,02% 1%
Новоолександрівка 1% Адміністративні – 0,5%, фінансові – 1% 0,3% 0,8% 0,2% 0,01%
Олександрівка 1% 0,9% 0,7% 0,8% 0,2% 0,2% 0,7%
Орджонікідзе 1% 0,9% 0,7% 0,8% 0,2% 0,2% 0,7%
Партизанське 1% 1% 1% 1% 1% 1% 1%
Кіровське 1% 0,9% 0,7% 0,8% 0,2% 0,2% 0,7%
Ювілейне 1% Адміністративні – 0,5%, фінансові – 1% 0,7% 0,8% 0,1% 0,05% 0,7%
Степове 1% 0,5% 0,3% — заклади харчування, 0,2% — торгівельні 0,4% 0,1% 0,02% 0,3%
Сурсько-Литовське 0,5% 0,9% 0,7% — заклади харчування, 0,5% — торгівельні 0,8% 0,2% 0,05% 0,7%
Чумаки 1% 0,9% 0,7% 0,8% 0,2% 0,05%

 

Міські ради усвідомили, що податок на нерухомість – неабияке джерело поповнення місцевих бюджетів, адже згідно з даними Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ, незважаючи на те, що багато місцевих рад досить лояльно поставилися до власників нерухомості, фактичні надходження від податку за перші 6 місяців 2015 року вдвічі перевершили очікування, поповнивши скарбницю місцевих бюджетів на 455,5 млн грн.

Сільські, селищні, міські ради позбавляються права збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база її оподаткування (зміни до підпункту 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 Кодексу).

Таким чином, у 2016 році пільгова площа для оподаткування житла залишилася виключно:

Квартири Будинки Будинки і квартири одночасно
60 м квадратних 120 м квадратних 180 м квадратних

Запроваджено додаткове оподаткування квартир та житлових будинків, які перебувають у власності фізичних чи юридичних осіб, якщо загальна площа перевищує:

Для квартир Для будинку
300 м квадратних 500 м квадратних

Власники такої нерухомості додатково до розрахованої на загальних підставах суми податку на нерухоме майно будуть сплачувати ще 25 тисяч гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (підпункт ґ) підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Кодексу).

На 2016 рік у Підгородному діють податки 2015 року. Було встановлено ставку податку для об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб у розмірі 0,2 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування. Відповідно до проекту, новий податок становитиме 1 відсоток.

Раніше податок на усю нежитлову нерухомість в Підгородному становив 0,2 відсотка. Відповідно до проекту на 2017 рік, буде встановлено ставку податку для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб у відсотках від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування, а саме:

Будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей Господарські (присадибні) будівлі допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, тощо Ресторани та бари, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування Торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків Концертнізали, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції Гаражі Інші будівлі
2% 0,2% 1,5% 1,5% 3% 1,5% 1,5%

 

Окрім цього, у проекті вносяться пропозиції і з приводу зміни податку на земельні ділянки.

Пропоновані в Підгородному податки повністю відповідають законодавству України.  Проте у проекті наявні певні колізії.  Міська рада зробила спробу чіткого розмежування об’єктів нежитлової нерухомості і, таким чином, сама ускладнила собі задачу. Наприклад, оподаткування гаражів згадується у двох різних пунктах, що є неможливим. Окрім цього, слід врахувати, що не є об’єктом оподаткування зокрема об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках (пп. е) п. 266.2.2. статті 266 Податкового кодексу України); будівлі промисловості, зокрема, виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств (пп. є) п. 266.2.2. статті 266 Податкового кодексу України); будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності (пп. ж) п. 266.2.2. статті 266 Податкового кодексу України). Дані положення чітко не прописані у проекті міської ради Підгородного.

Крім того з 1 січня 2016 року не є об’єктом оподаткування об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних організацій, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їхньої статутної діяльності, включаючи ті, в яких здійснюють діяльність засновані такими релігійними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, в яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність (пп. и) п. 266.2.2. статті 266 Податкового кодексу України); будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг (пп. ї) п. 266.2.2. статті 266 Податкового кодексу України).

 

Автор: Уляна  Мовчан

 

Новини від партнерів

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Перейти к верхней панели