Система Orphus
реформы школьного образования

Що потрібно змінити в шкільній програмі або вбивство дитячого потенціалу

реформы школьного образования

фото з відкритих джерел

Україні зараз необхідні зміни в освіті, яких потребують студенти та школярі. Важливе місце займають реформи саме у середній освіті. Про них ми розповімо.

Нещодавно аналіз освітньо-виховного процесу здійснили вчені Національної академії педагогічних наук  України. Вчені дійшли до цікавих висновків, які ви зараз дізнаєтесь.

Усі стандарти середньої освіти потребують негайного перегляду. Оскільки надмірний обсяг навчального матеріалу важкий,  або не відповідає пізнавальним можливостям учнів.  Сюди можна віднести також  нераціональний зміст навчальних предметів.  У старших класах вивчається близько 20  предметів, з них від 6 до 9 – викладаються лише в одному семестрі. Ефективність таких уроків дуже низька.  Саме тому їх треба вилучати, або об’єднувати з іншими предметами.  Згідно з результатами аналізів,  проблема перенавантаження учнів  найбільш відображена в початковій школі, надмірність навчального процесу не відповідає санітарним нормам.

Це, на жаль, властиве і учням 5-11 класів. Переглянувши навчальні плани за 2004р та 2011 рік виявилось, що навантаження на школярів необґрунтовано зросло на 420 годин – з 5425 до 5845. Навчальний матеріал перевищує вимоги, подає зайву інформацію.

Кожен підручник має проходити ряд перевірок, після чого аж потрапляти на стіл учнів.  Вони неодноразово відправляли пропозиції до міністерства, але марно.

Зараз дуже доцільно навести лад в шкільній освіті, переглянути усі стандарти. Не потрібно вводити нові предмети, або посилювати обсяг вивчення певного предмету, тим самим ще більш навантажуючи учнів.

На думку українських вчених, варто привернути увагу українських авторів  до збагачення їх практико-орієнтованими завданнями, для того, щоб сформувати здатність учнів самостійно  розв’язувати життєво необхідні завдання.  Ця ідея потребує реалізації особливо у старшій школі.

Розподіл годин між освітніми галузями , який передбачений державним стандартом, фактично зводить профільну освіту до поглибленого вивчення двох чи трьох предметів при великому навантаженню дітей багатьма іншими предметами. Як правило воно є малоефективним.

Вчені вважають, що доцільним є скорочення кількості обов’язкового  складника предметів до 8 не більше, в той час,  коли у школах вивчається близько 20 . Требі віддавати пріоритети спец курсам і факультетам, які обирають школярі. Старшокласники мають самі відповідати за результат свого навчання, тому потрібно давати їм змогу самим обирати предмети, згідно з якими вони навчатимуться.

Проблема більш жахливіша з підручниками. Станом на 2010 рік, коли було повернуто 11-річну школу, було виготовлено підручними для трирічної старшої школи, тому в книзі  11 класу вміщено матеріал, який має викладатись в 11 та 12 класі.  Це негативно позначилось на якості підготовки учнів до  уроків.

Наступним кроком демократизації освіти –  надання вчителям можливість розробки навчального матеріалу самостійно, що дуже практикується в більш розвинених країнах.  Звісно, що для цього треба відредагувати освітні стандарти у напрямку вимог вчителем обсягу програми предмета, враховуючи здібність учнів.

 

 

 

Новини від партнерів

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Перейти к верхней панели